Mikä siinä alkoholissa on niin "hyvää", että sitä on pakko juoda? Alkoholi on pahimman ahdistuksen helpoin ja "kivuttomin" hoito, kun juo tarpeeksi ei enään ymmärrä mistään ja ahdistuskin voi kadota, kun estot häviää. Miten yksi aine voi kietoa niin monet ihmiset pauloihinsa, kuka idiootti meni edes keksimään alkoholin? EIhän siitä ole kuin harmia.... :(

Olen koko ikäni joutunut jollainlailla elämään alkoholin kanssa, perheessäni käytettiin alkoholia koko lapsuuteni ajan, useat sukulaiseni ovat alkoholisteja ja ei tuo miehenkään juominen ihan aina kohtuudessa pysy.... :(  Ei minua haittaa, se että muut juovat vaikka en itse voikaan juoda, mutta viime aikoina kun olen ollut illanistujaisissa selvinpäin niin olen pystynyt seuraamaan alkoholin aiheuttamia muutoksi ihmisissä. monista tulee alkoholin myötä iloisia ja nauravaisia, vaikka he eivät  selvinpäin nauraisi niin iloisesti. Toiseelta se on hyvä juttu, että ihminen on iloinen, mutta jos se iloisuus pitää hakea viinasta niin eikö silloin ole jotain pahasti pielessä? 

Itsekin olen paljon lätrännyt alkoholin kanssa, juonut juomisen ilosta, juonut humalaan, juonut yhden siiderin saunan jälkeen. Jälkeenpäin ajateltuna teini vuosina tuli vähän liikaakin juotua, vaikka join hoidin aina kunnialla koulun ja tehtäväät. Ikinä ei ns. mopo lähtenyt käsistä alkoholin takia. :)  Joskus sitä tulee mietittyä kuinka mukava olisi taas vetää kännit, unohta kaikki ikävät asiat ja antaa alkoholin virrata.  Toisaalta olen pärjännyt kaksi kuukautta hyvin ilman viinaa, en ole kaivannut sitä.... Juominenhan itsestään ei ole minulle vaarallista, vaan krapula, krapulassa verisuonet supistuu ja tuo supistuminen voi johtaa tilanteessani halvaantumiseen. Eli yksi saunasiideri on edelleen sallittua. :)

Pihamme on tällä hetkellä iso kaivuu työmaa, putkia kaivellaan esille ja eristeitä lisäillään, on aika karun näköistä kun uloskatsoessa silmiin osuu vain monttuja ja kasoja. Mutta sittenpähän putket ovat eristetty kunnolla talven varalle. :)

Laitan tähän loppuun Tommy Tabermanin runon joka on aina jollain ihmeellisellä tavalla koskettanut minua. Näinkun osaisi elää, olisi elämä varmasti paljon helpompaa ja antoisampaa:

 

    ELINEHTO

"Kaikkea saa tehdä,

Kaikkea pitää tehdä.

Kaikkia ovia täytyy tempoa,

Kaikkia kuita kurkotella

On vain yksi ehto, elinehto

värisevää sielua ei saa tallata."

 

Ps. kiitos kommenteista on mukava nähdä, että ajatukseni kiinnostavat muitakin ihmisiä. :)